freaky monday

Aprilie 17, 2007

matza

 

stand ieri la o clatita cu cativa colegi din povesti in povesti s-a ajuns la vise. la vise de groaza, la povesti despre exorcizari si vraji, diavoli, morti, inmormantari si semne. sunt oare adevarate? de ce se intampla? vor sa ne spuna ceva? sunt semne sau superstitii sau vorbe goale ale celor batrani? de exemplu sa nu te visezi mireasa sau sa nu visezi ciori negre moarte (eu le-am visat pe amandoua), daca auzi in noapte o voce a unui raposat ca te striga pe nume sa nu-i raspunzi, si culmea ca la fiecare vorba se gaseste si cate un exemplu („nea Ionica de la mine din sat s-a dus in miez de noapte……” etc)

 

 

problema la aceste povesti este ca iti raman in cap… in special daca esti mic. cand esti mic e prea periculos sa auzi d’astea. si din nou am experimentat si asta…auzisem o poveste legata de diavol, somn, pat, noaptea, perete… si de atunci am avut multi ani probleme cu intunericul. si nu a fost usor, credeti-ma!
parca ti-e tarsa sa pui ca nu le crezi din cauza unei frici ascunse bine, dar ti-ar placea sa nu fie adevarate, asta in cazul in care ele sunt…

 

 

mie imi place sa cred ca daca am un anumit vis, el are legatura cu ziua precedenta si ziua care urmeaza. e posibil sa visezi cu ultimul lucru, ultima barfa, ultima imagine, ultima secventa dintr-un film proaspat vazut si totul sa aiba o ciudata legatura cu a doua zi sau cu o bucatica din ceea ce urmeaza sa faci sau ti-ai propus. de exemplu daca a doua zi plec la drum, visul trebuie sa aiba legatura cu asta.
imi place sa cred ca in vise poti avea parte de anumite raspunsuri, idei, poate solutii, revelatii.

 

imi mai place sa cred ca atunci cand in vise iti apare cel rau insemna ca legatura ta cu cel de Sus e subtire si poate in pericol, deci poate fi un semn ca trebuie sa faci ceva in legatura cu asta, poate o rugaciune, o meditatie.

in rest nu-mi place sa mai cred nimic
din toata discutia se pare ca am sustras partile mai optimiste si mai putin freaky… si aseara mi-a trebuit mult „family guy” inainte de culcare pentru a visa oprimist si senin 🙂

 

13 Responses to “freaky monday”

  1. diana Says:

    hmm..nu stiu despre ciori si morti.chiar nu o mai auzisem pe asta. eu am visat acum cateva seri, ca zburam.cred ca doar de doua ori mi s-a mai intamplat.prima oara, aveam 7 ani si tocmai murise strabunica mea.eram foarte trista ca toata lumea o visa, mai putin eu.intr-o noapte am visat-o cum imi croseta aripi…pe care eu mi le-am pus pe brate…si de la balcon am inceput sa zbor.era superb.si eram cu ea.m-am trezit foarte fericita si binedispusa.a doua oara nu mai tin minte cum m-am visat zburand.iar acum,cel mai recent…ideea e cam aceeasi,ca m-a super binedispus…
    ca sa aflu a doua zi ca nu e tocmai de bine.dar mie pana acum nu mi-a prevestit nimic rau,asa ca ce mai conteaza?!:P

  2. blinkutza Says:

    eu a doua oara visez motivul „cioara moarta”. Si nu s-a intamplat nimic… unele sunt doar impersii, poate. dar ce frumos… sa zbori… O singura data am visat si eu asta, dar nu mai imi amintesc contextul. oricum feelingul face tot 😛

  3. flo' Says:

    de citit, ptr a gasi anumite explicatii
    sigmund freud – „interpretarea viselor”
    simion florea marian – „mitologie românească”
    mircea vulcanescu – „mitologie română”
    + eliade…

    se gasesc la uvt la biblioteca

  4. otrava Says:

    Cand eram mic, priveam la soare, intrebandu-ma ce-i fericirea, acum stiu, sunt baiat mare.

  5. mada Says:

    stiu asa de multe povesti, dar le iau ca atare…nu incerc sa le filozofez. cateodata u just have to accept it, not question it…

  6. etc Says:

    „exorcizari si vraji, diavoli, morti, inmormantari si semne.”, se numeste world of warcraft, gee get a life :))

  7. blinkutza Says:

    @ flo.. cred ca ar fi ultima carte pe care chiar mi-as dori sa o deshid:D si asta pentru ca am impresia ca doar romanii (in special cei batrani) potfilozofa si duce visul si conceptia despre moarte pe „o strada atat de indepartata” … de aceea nu miplac nici babele de la sate care filozofeaza pe banci si isi blestema nurorile.
    @otrava.. comentariile tale abia acuma au scpata de sub ghearele antispamului.. nenorocitu’

    @mada …sincer imi place sa ma joc cu insemnatatea viselor si sa le fac o legatura cu ceea ce mi se intampla in timpul zilei…

    @etc… „da ce shciu io?” 😉

  8. marian Says:

    hmmm…dintre toti prietenii mei eu sunt cel mai freak:D..pe partea asta pt ca visez mai tot timpul…nimeni nu intelege cum…si intradevar..am avut parte si de vise frumoase..caz in care ar trebui sa fie gelosi insa am si vise urate..am ajuns la pagina asta googalind”ciori”…azi-noapte am visat ciori..multe si marunte:P…nu stiu ce inseamna …dar dat find faptul ca visez asa de des,am invatat cate ceva…de ex..mi-am visat catelul fericit(nu era langa mine) iar a 2 a zi a murit:(…am visat ca mi-a murit bunicul in cel mai straniu mod…a 2a zi era forte fericit si sanatos omul meu:)…mi-am visat”prietena” ca e cu altul…hmmm…a2a zi am gasit poze cu ea si cu el..facute in noaptea in care dormeam:(….o singura concluzie pot sa trag…toate visele sunt pe dos de fapt…insa cand vine vorba de femei…sunt pe bune…:D eu am mai patit asta…
    sau mai profund..as intelege ca toate visele care sunt legate de ceva ce nu vezi sau nu poti analiza…sunt pe dos…insa cand vine vorba de ceva ce te lasa sa-ti faci propria idee…poti visa ceva adevarat(cazul „prietenei” mele)pt ca un comportament duce la fapte…si acest lucru poate fi prefizionat…daca nu ziua..poate noaptea…ca sincer ..eu doar atunci am timp…so in speranta ca ajut pe cineva sau ca cineva mai scrie p’aici …o zi buna si vise pufoase…(baieti…nu va uitati pe geam dimineatza ca uitati ce a facut prietena azi-noapte…:))))) ]
    bbye…oricum interesante povestiri..

  9. rox Says:

    da..si eu am ajuns pe pagina asta pentru ca am visat o cioara care imi vorbea si careia ii spuneam ca tocmai am visat-o; avea un mesaj pentru mine gagica…:)
    acum urmeaza sa inteleg cam ce reprezinta ea, poate ca moartea..nu moartea mea, ci moartea ca prezenta…
    moartea care iti aminteste ca esti viu si ca s-ar putea sa mori intr-o zi, maine sau peste 60 ani…in fine
    visele au taina lor, si dupa cum spunea Jung, cel mai in masura sa le descifrezi esti doar TU, dar ca sa faci asta, completez eu…trebuie sa stii cine esti…

  10. Maria Says:

    @marian.. te mai astept pe aici 😉
    @ rox .. deja imi place de tine 😛

  11. curios Says:

    si eu am visat cioara care vorbea
    parea stancuta si rostea cel mai clar numele unei cunostinte.
    ceva idei?

  12. Mariaaaa Says:

    cauta un dictionar de vise. pe google, cel mai potrivit.

  13. curios Says:

    iaca na ca in ziua in care am visat stancuta am avut o maaaare dezamagire sentimentala.


Lasă un răspuns

